Cieszyński: Ofiary cyberprzestępców mogą liczyć na wsparcie państwa
Kancelaria Premiera odniosła się do ataków cyberprzestępców fałszujących identyfikację numerów telefonicznych. "Każda poszkodowana osoba może liczyć na profesjonalne wsparcie państwowych instytucji" – przekazał pełnomocnik Rządu ds. Cyberbezpieczeństwa Janusz Cieszyński.

Dzwoni i się nie odzywa, a po chwili rozłącza.
Nękający 02.03.2016 00
ktos dzwoni nie odzywa sie, powtarza się bardzo często.
Nękający 19.02.2016 0-1
Dzwoni i się nie odzywa. Czy nie ma prawnej obrony przed takimi ludźmi?
Nękający 19.02.2016 0-1
Dzwoni i milczy.
Nękający 16.02.2016 0-1
Od kliku dni wydzwania o rożnych porach i się nie odzywa a po jakimś czasie rozłącza.
Nękający 16.02.2016 0-1
Czy naprawdę nie ma sposobów na takie telefony ?
Nękający 14.01.2016 0-1
Nękający i "upierdliwy". Dzwonią i odkładają. Żenada...
Nękający 28.12.2015 0-1
Nękanie, nękanie i jeszcze raz nękanie
Nękający 16.12.2015 0-1
dzwonia i nikt sie nie odzywa
Nękający 10.12.2015 0-1
Co za upór, wydzwania bezczelna małpa kilka razy dziennie
Nękający 04.12.2015 +2-1
nęka mnie
Nękający 01.12.2015 +1-1
Moja ocena:
1.Oszuści ukradli gdzieś bazę danych osób +50 (z ZUS-u, z przychodni, z jakiegoś banku... – sprzedał pracownik spodziewający się redukcji, albo już wyrzucony, który zrobił sobie wcześniej kopię bazy – BTW, za to jest 3 lata pierdla). Teraz ci goście usiłują sprzedać swoje "usługi", tzn. ich najnowsze lekarstwo przywracające słuch (np. woda + sól kuchenna). Rada – nigdy nie podawać w urzędach, ZUS-ach i innych Srusach swojego numeru telefonu. Urzędnicy zarabiają zbyt mało, więc zawsze jakaś biurwa sprzeda dane, no bo to Państwo, to jest przecież tylko HDiK kupa.
2. Automat tych gości wybiera losowo numery (BTW, od 1 stycznia br. jest to już przestępstwo, vide art. 172 ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" ) np. w celu sprzedaży ww. "usług" (wersja „a”) bądź w celu wyłudzenia danych osobowych (wersja „b”, to ostatnie jest w celu wzięcia kredytu lub zakupu sprzętu, itd., za pośrednictwem tzw. "słupa"). Tej ostatniej metody nie będę opisywał dokładnie, żeby nie robić instruktażu dla potencjalnych naśladowców, bo ich ilość rośnie zawsze w postępie geometrycznym.
3. Ich nr telefonu jest płatny i podwyższony – tu są możliwe mutacje z wersją 1. i 2. (chodzi o wybór numeru telefonu). Bo babcia, która słabo słyszy zawsze oddzwania, a oni kasują za to pieniądze. Usiłowałem to sprawdzić – mam taki telefon właśnie tylko do tego – do sprawdzania oszustów. Oni mają zablokowane powiadamianie, takoż odbieranie z telefonów z zablokowanymi podwyższonymi płatnościami, zablokowali też możliwość połączenia na koszt dzwoniącego (tzn. zablokowali nawet powiadomienie, że ktoś o to prosi). Moim zdaniem ta ostatnia opcja jest najmniej prawdopodobna.
Którą z tych metod wybrali goście od numeru 896126048 można sprawdzić. Np. po wieku osób, do których wydzwaniają (tzn. po wieku tych, na których jest zarejestrowany telefon). Jeśli dzwonią tylko do osób starszych (+50), to w grę wchodzi wersja pierwsza. Jeśli dzwonią również do młodszych, to w grę wchodzi wersja 2.
Niebezpieczny 26.11.2015 00