Rząd walczy ze spoofingiem. Pod lupę bierze również taksówki na aplikacje
Regulacja przeciwko spoofingowi ma trafić do Sejmu po letniej przerwie w obradach. Rząd szykuje też przepisy dotyczące Ubera i podobnych aplikacji.
Ocena | |
---|---|
Stopień niebezpieczeństwa: | 76 % |
Liczba ocen: | 127× |
Ostatnia ocena: | 17.09.2024 |
Odsłony | |
---|---|
Liczba odsłon: | 14 221× |
Ostatnia odsłona: | 27.06.2025 |
Dodawanie kolejnych komentarzy jest zabronione.
Nasza rada: Wypróbuj naszą nową aplikację Call Insider. Możesz ją bezpłatnie pobrać z Google Play.
Od jak dawna niniejsza usługa jest świadczona i dla kogo jest przeznaczona?
Usługa zrodziła się w Czechach, w 2011 roku. Jest forum internetowym, na którym użytkownicy mogą dzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z numerami telefonów. Chodzi zarówno o numery nękające (szczególnie telemarketing, sondaże), jak i przydatne (np. kurierzy, urzędy)..
Już od samego początku usługa spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem, więc wkrótce powstawać zaczęły kolejne mutacje językowe. Dzisiaj forum działa w ponad 20 językach i 34 krajach na całym świecie.
Usługa przeznaczona jest dla wszystkich, którzy chcą zidentyfikować właściciela nieznanego numeru telefonu. Autorzy projektu zaprezentowali też nowość – aplikację mobilną Call Insider na telefony z systemem operacyjnym Android. Ponadto, aplikacja ta – połączona z bazą danych strony internetowej nieznanynumer.pl – umożliwia użytkownikom zablokowanie numerów telefonów używanych przez firmy telemarketingowe.
Regulacja przeciwko spoofingowi ma trafić do Sejmu po letniej przerwie w obradach. Rząd szykuje też przepisy dotyczące Ubera i podobnych aplikacji.
Jak często odbierasz telefony od znajomych, banku, przychodni czy innych instytucji? Gdy widzisz na wyświetlaczu znany numer, zapewne bez wahania naciskasz zielony przycisk, prowadzisz rozmowę i ufasz swojemu rozmówcy. Niestety, w dobie coraz częstszych oszustw telefonicznych nie jest to takie oczywiste. Twój…
© 2011–2025 nieznanynumer.pl
Mimo, że numer jest podany na stronie banku, dzwonią oszuści. Mi próbowali wmówić, że ktoś próbował wziąć na mnie kredyt. Nie kleiło mi się kilka spraw i zadawałam Panu pytania, gubił się. Na moje pytanie jak mam zweryfikować czy przypadkiem on nie jest oszustem, usłyszałam, że mam mu uwierzyć. Na moje pytanie czy mogę iść do banku załatwić tę sprawę, bo nie jestem przekonana do załatwiania takich spraw przez telefon, powiedział, że nie ma takiej możliwości. Po moim komentarzu, że są oszustami, bo sprawdziłam numer, Pan rozłączył się.
Zadzwoniłam do banku i Pan powiedział mi, że dzwonią czasem ze specjalnych bramek telefonicznych i może mi się normalnie wyświetlić nr banku, mimo że dzwonią oszuści (polecił mi też zastrzec nr PESEL).
Radzę uważać i weryfikować czy z podanego numeru na pewno nie dzwonią oszuści.
Niebezpieczny 17.09.2024 00
Podszywają się pod bank millennium. Oszuści!
Niebezpieczny 31.07.2023 00
Wschodni akcent
Niby z BankuMillenium -jak zazartowalam mówiąc moze mam tam konto moze nie to Pan mowi ze chyba mam cos z glowa nie wiedzac czy mam tam konto
Od slowa do słowa Pan wspomnial jeszcze ze w takim razie jestem bezdomna bo nie mam kasy bo ktos mojego konta zrobil przelew wiec zaczelam sie smiac ze bezdomny znaczy bez domu a nie bez kasy
Wczesniej mialam telefon z nr 225984040
Dokladnie to samo. Niby ktos sie wlamal na konto i blikiem chce przelac kasę czy tam juz wykonal przelew:)
Nękający 04.10.2022 00
Przed momentem dzwonili. Ponoć został wykonany przelew na kwotę 30 tyś. Uwaga chcą by podac dane do konta, akcent wschodni
Niebezpieczny 04.08.2022 00
Oszust z ruskim akcentem podaję sie za bank Millennium uwaga szuka frajera
Niebezpieczny 28.06.2022 00
Pan z tego numeru przedstawia się za pracownika Vivus i oznajmia (zna moje imię) że wniosek o pożyczkę został przyjęty. Rozłączyłam się od razu. Za chwilę oddzwoniłam i dodzwoniłam się do banku millenium. Proba oszustwa!!! Pani przekazałam że oszuści podszywają się pod numery z banków
Neutralny 01.06.2022 00
OSZUSTWO I PRÓBA WYŁUDZENIA. Numer zgłoszony do banku, wierzę że coś z tym zrobią. Pani ze wschodnim akcentem prosi o zmianę hasła i zainstalowanie aplikacji np. Anydesk - nic nie pobierać, nie podawać kodów, rozłączyć się i zgłosić sprawę telefonicznie w banku. Skończyło się szczęśliwie, ale pani brzmiała bardzo wiarygodnie (poza tym, że robiła długie przerwy między słowami), prosiła żeby pojawić się osobiście w placówce i mówiła, ze zgłosi się policja w związku z próbą złożenia wniosku kredytowego przez osobę trzecią. UWAŻAJCIE i zgłaszajcie.
Niebezpieczny 12.04.2022 00
Dzwoni Pan z informacją o rzekomych transakcjach na moim koncie, które nie dojdą do skutku. Po czym dodaje, że powinnam zmienić hasła i mogę to zrobić przez telefon.
Oszustwo stare jak świat.Co gorsza, numer wyświetla się jako Oddzial Millenium co może zmylić wiele osób - podejrzewam, że zhakowano nr Millenium.
Niebezpieczny 24.02.2022 00
OSZUSTWO! PRÓBA WYŁUDZENIA DANYCH DO LOGOWANIA BANKU, UWAŻAJCIE, NIC NIE PODAWAJCIE!
Niebezpieczny 23.02.2022 00
Oszustwo, niby ze z biura bezpieczenstwa banku milenium.
Niebezpieczny 23.02.2022 00
Pan z dziwnym akcentem i w ogóle się nie przedstawił tylko że z banku millenium. Podejrzane odrazu się rozlaczyłam.
Niebezpieczny 08.02.2022 00
Oszuści kredytowi
Niebezpieczny 01.02.2022 00